Classic Kit letadlo A12012 - Blackburn Buccaneer S.2 (1:48) AIRFIX

Model letadla ke slepení. Měřítko: 1:48; velikost: 40,2 cm; počet dílů: 288; obtíž: 3. Informace o originálu a modelu: Blackburn Buccaneer, silný námořní úderný letoun, který vznikl jako reakce Velké Británie na rozsáhlý program rozšiřování sovětského námořnictví v 50. letech a zavedení křižníků třídy Sverdlov, byl navržen tak, aby dokázal podávat výjimečné výkony v malých výškach a byl schopný účinně neutralizovat tuto novou námořní hrozbu. Tento podzvukový úderný tryskáč, který musel operovat na relativně omezeném prostoru na palubách britských letadlových lodí, byl nejschopnějším letounem svého druhu na světě a skutečným triumfem britského leteckého průmyslu – byl také nejtěžším letounem, který kdy Královské námořnictvo provozovalo. Aby bylo možné letoun efektivně používat na moři, umožňovala konstrukce Buccaneerů nejen sklopení křídel, ale také sklopení přídě (ukrývající radar) a rozdělení a sklopení zadní aerodynamické brzdy, což umožňovalo praktičtější uložení na letadlové lodi při zachování aerodynamické integrity letounu. Když byl v červenci roku 1962 zařazen do služby u Královského námořnictví, neexistovaly žádné dvoumístné cvičné verze, takže i když pilot mohl získat určitou představu z několika letů absolvovaných na zadním sedadle nového letounu z pozice pozorovatele, při jeho prvním ostrém letu byl na celé ovládání Buccaneeru sám. Naštěstí konstruktéři Blackburnu vměstnali do prostorného kokpitu řadu vyspělých automatizovaných prvků, které měly za cíl snížit pracovní zátěž pilota. Pro letecké nadšence je provoz letadel na moři a neohrožení letci, kteří létali s letadly z houpajících se palub neustále se pohybujících letadlových lodí, zvláště když letectvo vstoupilo do éry proudových letadel, něčím neuvěřitelně fascinujícím. Nelítostná povaha těchto operací vyžadovala, aby námořní letouny byly kromě schopnosti plnit úkoly, pro které byly určeny, tak mimořádně odolné, což jsou vlastnosti, kterými Blackburn Buccaneer oplýval v hojné míře. Uvedení varianty S.2 koncem roku 1965 znamenalo zásadní vylepšení schopností Buccaneeru, které se soustředilo především na nasazení nové pohonné jednotky, slavného dvouproudového motoru Rolls Royce Spey. Díky němu měl Buccaneer S.2 větší tah a větší dolet, takže se stal ještě schopnějším námořním letounem, který musel nahánět strach každému sovětskému námořnímu veliteli. Díky vyššímu výkonu byl nyní S.2 schopný v případě potřeby přistát na své domovské letadlové lodi s jedním vypnutým motorem, přičemž měl stále dostačující tah k bezpečnému opětovnému vzletu a novému pokusu o přistání, pokud by se letounu nepodařilo napoprvé zachytit záchytný hák. Buccaneery z námořní letecké perutě č. 1 800 se v březnu 1967 proslavily zničením havarovaného ropného tankeru Torrey Canyon u Land's Endu, když se vláda snažila zabránit ekologické katastrofě rozbitím plavidla a spálením jeho hořlavého nákladu. Osm Buccaneerů z 800. perutě vystartovalo z RAF Brawdy a svrhlo na tanker 19 000 kilogramů vysoce explozivních pum, přičemž dosáhlo působivé 75% úspěšnosti. Doporučené barvy (Humbrol): Detaily modelu: Měřítko: 1:48 Délka: 40,2 cm Výška: 10,3 cm Šířka: 28 cm Počet dílů: 288 Obtížnost: 3 Body Flying Hours: 3 Doporučeno pro děti od 8 let. Upozornění: Nebezpečí udusení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!
další informace

Mohlo by vás také zajímat

Zobrazit další letadla